بیست و پنجمین جشنواره تقدیر از فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه تهران برگزار شد

۲۶ بهمن ۱۴۰۲ | ۰۹:۲۲ کد : ۴۰۰۰۲ اخبار معاونت اخبار اصلی
تعداد بازدید:۲۰۴
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه در جمع افتخار آفرینان خانواده دانشگاه تهران گفت: سرمایه مادی کشور بدون داشتن نیروی انسانی توسعه‌یافته هیچ ارزشی ندارد و ارزش ثروت‌های مادی در گرو توسعه نیروی انسانی است.
بیست و پنجمین جشنواره تقدیر از فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه تهران برگزار شد

دکتر احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه روز چهارشنبه مورخ: ۲۵/‏۱۱/‏۱۴۰۲‬ از ساعت: ۳۰/‏۱۳ الی ۱۶٫۳۰ در تالار فردوسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی در مراسم تقدیر از فرزندان افتخارآفرین اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه تهران که با حضور رئیس و هیأت رئیسه دانشگاه و منتخبین وخانواده های ایشان، با تبریک اعیاد شعبانیه، گفت: جشنی که در حال برگزاری است جشن بزرگ خانواده دانشگاه تهران به پهنای جغرافیایی ایران عزیز است، چرا که دانشگاه تهران تنها مرکز آموزش عالی ایران است که در ۳۱ استان کشور یا واحد دانشگاهی دارد یا پایگاه‌های مربوط به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران در این استان‌ها فعالیت دارد.

امروز دانشگاه تهران در استان‌های خراسان رضوی، مازندران، گیلان، آذربایجان، هرمزگان و البرز، خوزستان و استان یزد هم واحد دانشگاهی و هم پردیس‌های بین‌المللی دارد و در سایر استان‌های کشور هم واحدهایی از دانشکدگان کشاورزی و دامپزشکی و مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران فعالیت دارند. بنابراین فعالیت دانشگاه تهران به گستردگی جغرافیای ایران است.

وی با اشاره به تقدیر از فرزندان ممتاز در پایان دوره‌های تحصیلی و پذیرفتگان دانشگاه، گفت: ما علاقه‌مند بودیم که از تمام فرزندان ممتاز در تمامی پایه‌های تحصیلی تجلیل و قدردانی کنیم ولی به دلیل محدودیت این امر ممکن نبود و امیدواریم با توجه به توسعه زیرساخت‌های فیزیکی که در حال انجام است بتوانیم در سال‌های آینده از همه فرزندان ممتاز تقدیر کنیم.

استاد تمام دانشکده محیط زیست دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره بر اهمیت نیروی انسانی در توسعه کشور، اظهار داشت: توسعه هر واحد جغرافیایی، هر واحد اداری و توسعه هر جایی که خدمات‌رسانی می‌کند وابسته به نیروی انسانی است، و اگر ما نیروی انسانی با پشتوانه قوی علمی داشته باشیم طبیعی است که آن واحد و جغرافیا ارزش پیدا می‌کند.

دکتر نوحه‌گر افزود: کسانی که امروز تقدیر می‌شوند بخشی از همین نیروی انسانی هستند که برای توسعه کشور ایفای نقش خواهند کرد و این افراد عصاره‌ای از نیروهای توانمند هستند که آینده کشور را بیمه می‌کنند و نیروهای هستند که می‌توانند در عرصه‌های نوآوری کشور زمینه‌ساز توسعه پایدار کشور باشند و در این زمینه نقش‌آفرینی کنند، بنابراین باید این افراد را بیش از آنچه که مد نظر است توجه کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود از والدین فرزندان ممتاز خانواده بزرگ دانشگاه قدردانی کرد و گفت: این موفقیت حاصل تلاش و از خودگذشتگی والدین است که موجب این موفقیت شده است و ما هم وظیفه داریم حداقل‌ها را برای جهش‌های بیشتر فراهم کنیم.

مشروح کامل خبر را اینجا بخوانید.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران فرزندان ممتاز تقدیر معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع مراسم تجلیل