سیزدهمین شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه تهران برگزار شد

۲۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۶ کد : ۳۹۹۹۲ اخبار معاونت اخبار اصلی
تعداد بازدید:۳۵۲
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع دانشگاه با بیان این که باید راهبردهای صحیح برای مدیریت منابع را اتخاذ کنیم تصریح کرد: بدون تحول در نگرش به مسائل اداری و مالی و بدون استفاده از ابتکارات و خلاقیت ها گرداندن بهینه امور اداری و مالی دانشگاه ممکن نیست.
سیزدهمین شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه تهران برگزار شد

سیزدهمین نشست معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با رؤسا و معاونین اداری و مالی واحدهای تابعه دانشگاه به میزبانی دانشکدگان فارابی با حضور دکتر احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و منابع دانشگاه تهران و جمعی از رؤسا و معاونین اداری و مالی واحدهای دانشگاه روز شنبه مورخ ۲۴ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تالار شهید مطهری برگزار گردید. ابتدا اعضای حاضر در جلسه با حضور بر مزار شهیدان دانشکدگان فارابی ادای احترام نمودند.
پس از آن جلسه با قرائت آیاتی از کلام وحی به صورت رسمی آغاز شد. در ابتدای نشست دکتر حمید زارع، رئیس دانشکدگان فارابی ضمن خیر مقدم به مهمانان و تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران و اعیاد شعبانیه توضیح مختصری از تاریخچه ۵۴ ساله و فراز و نشیب‌های دانشکدگان داده و گفت: با توجه به پیشینه و سابقه موفق این مرکز آموزش عالی، نیازمند تمهیداتی هستیم تا همچون دوره‌های استقلال مالی و اداری بتوان به مسیر پیشرفت ادامه دهیم.
سپس دکتر محمد غفاری، معاون اداری و مالی دانشکدگان فارابی گزارشی در مورد دستور جلسه و برنامه‌های این نشست ارائه دادند و با اشاره به دوری دانشکدگان فارابی از پردیس مرکزی دانشگاه و مشکلات خاص این حوزه، مانند هزینه‌های نقلیه (انتقال دانشجو به داخل شهر و نیز انتقال اساتید از تهران به محل تدریس) و نیز هزینه‌های مرکز مشاوره و حتی هزینه‌های نگهداری ابنیه و سازه‌های این مرکز خواستار افزایش توجه به دانشکدگان فارابی شد.
در ادامه دکتر احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و منابع دانشگاه تهران نیز ضمن برشمردن اهداف استراتژیک دانشگاه تهران برای بهبود فعالیت‌های مجموعه اداری و مالی واحدهای مختلف، خواستار اهتمام رؤسای تمامی واحدها بر استفاده از ظرفیت‌های چنین نشست‌هایی در جهت تحرک و پویایی این بخش‌ها شد. وی افزود این‌گونه جلسات از اهمیت بارزی برخوردار است و اصلاح نظام اداری و مالی دانشگاه بدون اراده و مشارکت فعال شما مدیران مالی و منابع انسانی میسر نیست.
دکتر نوحه‌گر همچنین با قدردانی از حضور اعضای حاضر در جلسه تأکید کرد بسیاری از دغدغه‌های دکتر زارع منحصر به فارابی نیست و در بسیاری از مجموعه‌های دور از مرکز دانشگاه مشاهده می‌شود و ما نیز در تلاش در رفع این مشکلات، مانند پرداخت معوقات هیأت علمی هستیم.
معاون دانشگاه با بیان اینکه باید راهبردهای صحیح برای مدیریت منابع را اتخاذ کنیم تصریح کرد: بدون تحول در نگرش به مسائل اداری و مالی و بدون استفاده از ابتکارات و خلاقیت‌ها گرداندن بهینه امور اداری و مالی دانشگاه ممکن نیست و با تأکید مجدد بر اینکه گرچه حذف بالاسری خواسته بسیاری از واحدهاست اما از طرفی آئین‌نامه و مصوبات پیشین تصریح بر دریافت بالاسری دارد و در عین حال بالاسری در جهت تقویت بنیه علمی-پژوهشی دانشگاه هزینه می‌شود که در اصل سرمایه‌گذاری پایداری است و امروزه شاهد جهشی علمی خیلی خوبی مبتنی بر چنین منبع مالی هستیم و در آینده نزدیک نیز در سیاست‌های مالی دانشگاه دیده خواهد شد. جلسه با برگزاری نماز جماعت و بازدید از دانشکدگان فارابی به پایان رسید.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع دانشکدگان فارابی نشست مدیران اداری و مالی معاونت اداری مالی شورای معاونان