با حضور آقای دکتر احمد نوحه گر مرکز کارآفرینی و کسب‌وکار پایدار در دانشکده منابع طبیعی افتتاح شد

۳۰ آبان ۱۴۰۲ | ۱۳:۴۳ کد : ۳۸۱۱۷ اخبار معاونت اخبار اصلی
تعداد بازدید:۷۲
دکتر احمد نوحه‌گر، عضو هیأت رئیسه دانشگاه و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران روز یکشنبه ۲۸ آبان ماه در آئین افتتاح هسته آموزشی فناوری و کارآفرینی پایدار و مرکز کارآفرینی و کسب‌وکار پایدار در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، گفت: اهتمام جدی خادمان علم، رساندن تلاش‌های علمی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه به تولید علم نافع و تولید ثروت است. برای اینکه بتوانیم تولید علم را به مرحله تجاری‌سازی و تولید ثروت برسانیم، نیازمند مراکزی نظیر هسته‌های نوآوری و فناوری و توسعه آنها در سراسر کشور هستیم.
با حضور آقای دکتر احمد نوحه گر مرکز کارآفرینی و کسب‌وکار پایدار در دانشکده منابع طبیعی افتتاح شد

در آئین افتتاح هسته آموزشی فناوری و کارآفرینی پایدار و مرکز کارآفرینی و کسب‌وکار پایدار در دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع گفت: دانشگاه به دنبال آشتی با جامعه است. افتتاح مراکزی از نوع هسته‌های نوآوری و فناوری، پیام‌آور جدی برای جامعه است؛ از این حیث که دانشگاه به دنبال آشتی با جامعه در همه بخش‌ها اعم از صنعت، کشاورزی، صنایع و دریا است. ایشان با اشاره به ابلاغ سیاست‌های کلی توسعه دریا محور از سوی مقام معظم رهبری، به شش هزار کیلومتر مرز آبی کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: وظیفه دانشگاه‌ها بویژه دانشکده‌های فعال در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی است که به راه‌اندازی هسته‌های نوآوری و فناوری در عرصه‌های مختلف مورد نیاز کشور از جمله اقتصاد دریا، ساحل، کرانه و پس‌ کرانه کمک کنند. دیدگاه‌های علمی اعضای هیأت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌تواند خود را از طریق این هسته‌ها نشان دهد و کشور را به توسعه پایدار برساند.
وی با تاکید بر بهره‌برداری از پردیس‌های اقماری دانشگاه تهران با نگاه فناوری و نوآوری در شهر صنعتی اشتهارد و همچنین در منطقه آزاد اروند، گفت: امیدواریم هسته‌های نوآوری که در کنار این پردیس‌های علم و فناوری قرار می‌گیرند، بتوانند نقش بی‌بدیل خود را به منصه ظهور بگذارند.
دکتر نوحه‌گر با بیان اینکه راه‌اندازی پردیس‌های علم و فناوری دانشگاه تهران در نقاط هدفگذاری شده در سطح کشور در راستای شعار دانشگاه تهران مبنی بر «جهاد علم ی برای تحقق دانشگاه کارآفرین با رویکرد مسئولیت‌پذیری اجتماعی» صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: به زودی پردیس علم و فناوری دانشگاه تهران در استان یزد و در منطقه بافق با هدف کمک به زیرساخت‌های علمی و فناورانه صنایع و معادن کشور به بهره‌برداری خواهد رسید.

شرح کامل خبر را اینجا بخوانید.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع مرکز کارآفرینی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی کسب و کار