آئین افتتاح مهدکودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران

۰۳ آبان ۱۴۰۲ | ۱۰:۲۵ کد : ۳۷۶۵۸ اخبار معاونت اخبار اصلی
تعداد بازدید:۵۹
دکتر سید محمد مقیمی روز سه‌شنبه دوم آبان ماه در آیین افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، با تبریک ولادت با سعادت امام حسن عسکری علیه‌السلام و آیین افتتاح مهد کودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران، گفت: بایستی تمام این حلقه‌های زنجیره شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی از مرحله شکل‌گیری شخصیت فرزندان تا تشکیل خانواده و اشتغال به هم متصل باشد تا تمدن‌سازی به درستی مسیر خود را طی کند. از این رو ما در دانشگاه تهران، به عنوان دانشگاه تمدن‌ساز، در حال تکمیل این زنجیره هستیم تا ضمن ایفای نقش خود، الگوهای عملی در این زمینه را ارایه نماید. یکی دیگر از حلقه‌های این زنجیره، احداث خوابگاه متاهلی برای دانشجویان متاهل و نهضت ساخت مسکن برای کارکنان و اعضای هیات علمی است که بر اساس تفاهم‌نامه‌هایی که با وزارت راه و شهرسازی داریم، در حال تکمیل این حلقه‌ها هستیم.
آئین افتتاح مهدکودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران

روز سه‌شنبه دوم آبان ماه سال ۱۴۰۲ در آئین افتتاح طرح‌های عمرانی دانشگاه تهران و در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با حضور دکتر محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ دکتر سید محمد مقیمی رئیس دانشگاه تهران؛ حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر کرمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تهران، دکتر احمد نوحه‌گر معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران، دکتر عباس مصلی‌نژاد استاد دانشگاه تهران و مدیرعامل بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد و سایر معاونان و مدیران ارشد دانشگاه، ساختمان جدید مهدکودک دانشگاه تهران افتتاح شد.
اداره مهدکودک ذیل اداره کل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه و در مجموعه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران قرار دارد. پروژه احداث مهدکودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران بر اساس سیاست‌های دانشگاه و با حمایت‌های بی دریغ بنیاد فرهنگی مصلی‌نژاد در دستور کار قرار گرفت. زمان تقریبی برای احداث و راه‌اندازی این پروژه حدود یکسال پیش‌بینی شده بود که در کمتر از شش ماه با توجه به اولویت‌های دانشگاه و تاکید ریاست دانشگاه تهران آماده بهره برداری شد.
دکتر محمدرضا تقی‌دخت، مدیر پروژه ساخت مهدکودک با بیان اینکه کلیه استانداردهای محیطی و روانشناسی و خلاقانه کودکان بر اساس مشاوره متخصصان رعایت شده است، افزود: مجموع فضای احداثی مهدکودک خانواده بزرگ دانشگاه تهران حدود ۱۳۰۰ مترمربع و در دو طبقه است و یک باغ برای فعالیت‌های طبیعت دوستانه کودکان با مجوز هیأت رئیسه دانشگاه و به متراژ ۱۶۰۰ متر به فضای عادی مهدکودک اضافه شده است تا زمینه فعالیت‌های باغبانی و گلکاری و ارتباط با طبیعت کودکان فراهم باشد.
دکتر تقی‌دخت خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در محدوده میدان انقلاب با آلودگی‌ها مواجه هستیم، سیستم تأمین هوای تازه به طور مرتب در تمام ساعات استقرار کودکان در مهدکودک فعال خواهد بود. فضای اولیه مهدکودک برای ۱۷۰ کودک طراحی و ساخته شده است ولی به دلیل تاکید بنیاد مصلی‌نژاد و رئیس دانشگاه تهران برای بالا بردن استانداردهای تربیتی کودکان، این مهدکودک پذیرای ۱۱۰ کودک خواهد بود و به ازای هر ۵ کودک، یک مربی فعال خواهد شد.
دکتر فاطمه ثقفی، رئیس کتاب‌خانه مرکزی دانشگاه تهران در راستای اهداف ترویج فرهنگ فرزند آوری و انجام مسئولیت اجتماعی دانشگاه تهران و همچنین کمک به توسعه سرانه مطالعه در بین کودکان، تعداد ۳۰۰ جلد کتاب کودک به مهدکودک جدیدالتاسیس دانشگاه تهران اهدا نمود.
ابراهیم حسن زاده مدیرکل رفاه و سلامت کارکنان به نمایندگی از اعضای هیأت علمی و کارمندان دارای فرزند مشمول استفاده از مهدکودک دانشگاه از رئیس و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع و سایر مدیران و مسئولین دانشگاه تهران و همچنین خیر نیک‌اندیش آقای مصلی نژاد تشکر و قدردانی نمود و تصریح کرد فرایند جذب مربی برای راه اندازی و شروع به کار مهدکودک در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مشروح اخبار را در وب سایت دانشگاه تهران مطالعه نمائید.
 

کلید واژه ها: دانشگاه تهران معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل رفاه و سلامت کارکنان مهدکودک افتتاح مهدکودک