نهمین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه برگزار شد

۱۱ مرداد ۱۴۰۲ | ۱۶:۵۶ کد : ۳۶۱۷۰ اخبار معاونت اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۴۵
نهمین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه، روز شنبه ۳۱ تیرماه با حضور دکتر احمد نوحه‌گر، معاونان اداری و مالی واحدهای دانشگاه تهران و مدیران کل حوزه ستادی در محل دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه با دستور جلسه؛ ارائه راهکارهای صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری دانشگاه و تدوین شاخص‌های نیروی انسانی برگزار شد.
نهمین نشست معاونان اداری و مالی دانشگاه برگزار شد

در این نشست که با حضور دکتر احمد نوحه‌گر، معاونان اداری و مالی واحدهای دانشگاه تهران و مدیران کل حوزه ستادی در سالن شورای دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی برگزار گردید، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع با اشاره به درخواست برخی واحدهای دانشگاه برای جذب نیروی کارشناسی گفت: برخی واحدها اظهار می‌کنند که با کمبود نیروی انسانی مواجه هستند و تقاضای جذب نیرو دارند. این در حالی است که پایش‌های اداره‌کل منابع انسانی نشان می‌دهد که برخی واحدها دچار تراکم نیروی انسانی هستند.
دکتر نوحه‌گر افزود: برای جبران کمبود نیرو در دانشگاه برنامه‌ای برای جذب نیروی جدید نداریم لذا می‌بایست با مدیریت و نظارت دقیق، واحدهای با تراکم نیرو در دانشگاه تهران شناسایی شوند و نیروی مازاد این واحدها به واحدهای نیازمند نیروی انسانی معرفی شوند. ایشان با بیان اینکه تورم منابع انسانی در برخی بخش‌ها و واحدهای دانشگاه به حدی است که برای پرداخت حقوق ماهانه کارکنان از محل درآمد‌های اختصاصی دانشگاه نیز هزینه می‌شود، تاکید کرد: استخدام نیروهای شرکتی هم باید با اطلاع و یا مجوز از سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد؛ ضمن اینکه پرداختی این نیروها باید از درآمد اختصاصی واحدهای دانشگاه باشد که این بار مالی برای دانشگاه به همراه دارد.
در این نشست برخی از معاونان واحدهای دانشگاه و مدیران کل حوزه معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع، گزارش‌هایی را از وضعیت موجود ارائه دادند.
دکتر حمیدرضا یزدانی مدیرکل برنامه‌ریزی و معماری سازمانی دانشگاه تهران ضمن ارائه گزارشی از واحدهای دانشگاه در زمینه هزینه‌کردها، بر نظارت مدیران واحدها بر هزینه‌کردها، بحث صرفه‌جویی و مدیریت نیروی انسانی تاکید کرد.
سید رسول حسینی هاشم‌زاده مدیرکل منابع انسانی دانشگاه تهران نیز ضمن تشریح بخشنامه‌های مربوط به مرخصی تابستانی کارکنان غیر اعضای هیأت علمی، با تاکید بر این نکته که دانشگاه تهران به هیچ وجه در ایام تابستان تعطیل نیست، استفاده از مرخصی‌ها و دور کاری‌ها را در راستای صرفه‌‌جویی و کاهش هزینه‌ها برشمرد و از مدیران واحدها درخواست کرد تا نظارت دقیقی در مدیریت نیروی انسانی داشته باشند.
ابراهیم حسن‌زاده، مدیرکل رفاه و سلامت کارکنان دانشگاه تهران هم در این نشست گزارشی از روند انتخاب شرکت بیمه طرف قرارداد برای استفاده از خدمات بیمه تکمیلی ارائه کرد و گفت: تمام تلاش ما این است که بتوانیم بهترین خدمات را با کمترین حق بیمه را برای همکاران انتخاب کنیم و برای تمدید یا عقد قرارداد جدید با نظرسنجی که از همکاران دانشگاه انجام شده است، اقدام خواهیم نمود.
مشروح کامل خبر را اینجا مطالعه کنید.

کلید واژه ها: دانشگاه تهران معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع نشست معاونان اداری و مالی