نشست سراسری معاونان اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

۱۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۰۰:۳۸ کد : ۲۹۹۱۵ اخبار معاونت اخبار اصلی
تعداد بازدید:۴۲۵
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران از اقدام دانشگاه تهران در جهت بودجه‌ریزی دانشگاه بر اساس نظام ارزیابی عملکرد خبر داد و گفت: امیدواریم همانگونه که دانشگاه تهران همواره پیشگام است، اقدام دانشگاه در زمینه بودجه‌ریزی بر اساس ارزیابی عملکرد، الگویی برای کل کشور شود.
نشست سراسری معاونان اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌های سراسر کشور برگزار شد.

دکتر احمد نوحه‌گر، معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران در نشست معاونان اداری و مالی و مدیریت منابع دانشگاه‌های سراسر کشور که روز سه‌شنبه ۱۱ مرداد ماه در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، گفتند: دانشگاه‌ها در حوزه‌های اداری و مالی با مسائل و گرفتاری‌های بسیاری مواجه هستند. اما با مقاومت، صبور بودن و اتکا به خداوند متعال، حتماً گشایش‌هایی هم اتفاق خواهد افتاد و می‌توانیم مسیر پر پیچ و خم را پشت سر بگذاریم.
معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران با بیان اینکه شرایط اقتصادی دانشگاه‌ها از شرایطی که کشور درگیر آن است تأثیر می‌پذیرد، خاطرنشان کرد: برای کم‌اثر کردن سیاست‌های استکبار جهانی در زمینه تحریم‌هایی که حتی شرکت‌های کوچک را هم درگیر کرده است، نیازمند مدیریت منابع در دانشگاه هستیم تا بتوانیم علاوه بر حل مشکلات دانشگاه، در زمینه بومی‌سازی فناوری‌ها و عبور از تحریم، به کل کشور هم کمک کنیم.
وی افزود: اگر قرار است ارتباط بین دانشگاه و جامعه را برقرار کنیم، طبیعی است که دانشگاهیان باید در نظام برنامه‌ریزی کشور مشارکت داده شوند؛ نه اینکه یک سری افرادی که شاید اطلاعات‌شان در حد محدود است، در نظام برنامه‌ریزی کشور نقش‌های محوری ایفا کنند. متأسفانه نگاه برخی افراد حاضر در نظام برنامه‌ریزی کشور که در جلسه‌ای مطرح شد، این است که دانشگاه‌ها دارند دست در جیب فقرا می‌کنند. ایشان خاطرنشان کرد: وزارت علوم تمام توان خود را برای رفع مشکلات گذاشته و دولت هم واقعاً زحمت می‌کشد و تلاش شبانه‌روزی دارد اما مسئولان در نظام برنامه‌ریزی کشور باید توجه کنند که پژوهش و تحقیق و فعالیت فرهنگی نیازمند تخصیص اعتبار است.