بخشنامه اعلام ساعات کاری، ذخیره مرخصی استحقاقی و مرخصی تشویقی تابستان ۱۴۰۱

۲۶ تیر ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۶ کد : ۲۹۵۸۲ اخبار معاونت اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۷۰
به استناد فصل هشتم آئین نامه استخدامی اعضای غیرهیأت علمی دانشگاه، موضوع ماده ۵۵ و ۵۶ و تبصره‌های آن، نحوه استفاده بازخرید و ذخیره مرخصی استحقاقی و تشویقی در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.
بخشنامه اعلام ساعات کاری، ذخیره مرخصی استحقاقی و مرخصی تشویقی تابستان ۱۴۰۱

با سلام‌‌‌‌‌‌‌

احتراماً، به استناد فصل هشتم آئین نامه استخدامی اعضای غیرهیأت علمی دانشگاه، موضوع ماده ۵۵ و ۵۶ و تبصره‌های آن، نحوه استفاده، بازخرید و ذخیره مرخصی استحقاقی و تشویقی در سال ۱۴۰۱ به شرح ذیل اعلام می‌گردد:

۱ - مرخصی استحقاقی سالانه برای اعضای رسمی، پیمانی و قراردادی در طول یک سال ۳۰ روز می‌باشد. علاوه بر آن، دانشگاه می‌تواند در صورت موافقت مدیر واحد، ۱۰ روز مرخصی فوق‌العاده (تشویقی) به کارمندان اعطا نماید.

۲- تأکید دانشگاه بر استفاده کارمندان محترم، از یک ماه مرخصی (بدون ذخیره مرخصی و یا بازخرید آن) در طول سال است.

۳- در صورتی که به دلیل نیاز سازمانی کارمندان دانشگاه نتوانند از مرخصی خود استفاده نمایند با موافقت مدیر واحد، برای اعضای رسمی، پیمانی و قرارداد معین، حداکثر ۱۵ روز مرخصی قابل ذخیره یا بازخرید (پس از کنترل سامانه حضور و غیاب مبنی بر حضور و عدم ثبت غیبت) از محل درآمد اختصاصی خواهد بود.
۴- ساعات کاری پرسنل دانشگاه از تاریخ ‬ ‬۲۱/‏۳/‏۱۴۰۱ تا ‬ ۲۰/‏۶/‏۱۴۰۱‬ از ساعت ۷ لغایت ۱۳:۳۰ می‌باشد.

۵ - بازه زمانی مجاز برای استفاده از مرخصی تشویقی در سال جاری، ایام عید نوروز (به مدت ۵ روز) و تابستان از ۰۱/‏۰۵/‏۱۴۰۱‬ لغایت ۲۰/‏۰۶/‏۱۴۰۱‬ ‬ (به مدت ۵ روز) است. در سال جاری پنج روز مرخصی تشویقی در ایام نوروز استفاده شده، لذا پنج روز برای تابستان باقی مانده است. (طبق آئین نامه، مرخصی تشویقی قابل ذخیره و بازخرید نیست)

۶- آن دسته از معدود کارمندانی که بنا به ضرورت شغلی یا دستور مدیر مافوق، در نوروز ۱۴۰۱ موظف به حضور در محل کار شدند به هر اندازه که از مرخصی تشویقی ۱۴۰۱ استفاده نکرده باشند، در بازه زمانی ذکر شده در تابستان ۱۴۰۱ (تا سقف ده روز) حق استفاده از مرخصی تشویقی را دارند.

۷- در بازه زمانی مذکور در تابستان ۱۴۰۱، هر فرد به ازای هر روز مرخصی تشویقی، باید حداقل یک روز از مرخصی استحقاقی استفاده نماید. در غیر این صورت امکان استفاده از مرخصی تشویقی را ندارد.

۸- با توجه به عدم امکان ثبت درخواست مرخصی تشویقی در سامانه حضور و غیاب، کلیه درخواست‌های مرخصی استحقاقی و تشویقی، در بازه‌های زمانی فوق بایستی به صورت استحقاقی ثبت شوند تا پس از اتمام دوره به صورت اتوماتیک برای هر فرد به اندازه سقف باقی مانده‌اش تعدادی از آنها به تشویقی تبدیل شوند.

نکته بسیار مهم: در بازه زمانی فوق کلیه درخواست‌های مرخصی استحقاقی بایستی به گونه‌ای باشد که برای هر روز، یک درخواست جداگانه ثبت شود. (حتی برای چند روز متوالی هم باید به تعداد آن روزها یکی یکی درخواست استحقاقی ثبت شود) در غیر این صورت امکان تبدیل اتوماتیک مرخصی‌های استحقاقی به تشویقی وجود ندارد.

۹- طبق روال سال‌های قبل و با توجه به کاهش ساعت کاری واحدهای دانشگاه، امکان پرداخت اضافه کار مربوط به این ایام وجود ندارد. لذا از مدیران محترم واحدها تقاضا می‌شود حتی‌الامکان کارمندان را پس از پایان ساعت کاری، موظف به حضور در محل کار ننمایند.

۱۰- بازه زمانی ثبت درخواست در سامانه حضور و غیاب اعم از: (انواع مرخصی، مأموریت‌ها و ترددهای فراموش شده) حداکثر دو ماه بعد از روز درخواست خواهد بود. همچنین کلیه مواردی که در این بازه ثبت نشده باشند غیبت و کسر از حقوق لحاظ خواهد شد.

احمد نوحه‌گر
‌‌‌معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع دانشگاه تهران