ثبت نام بیمه درمان، عمر و حوادث تکمیلی قرارداد ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۷/۳۰

تعداد بازدید:۱۱۴۹
با توجه به بررسی‌های بعمل‌آمده از شرکت‌های بیمه، قراردادهای بیمه تکمیلی (درمان، عمر و حوادث) دانشگاه از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ با شرکت سهامی بیمه ایران در قالب دو طرح (پیوست) منعقد گردیده است.
ثبت نام بیمه درمان، عمر و حوادث تکمیلی قرارداد ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۷/۳۰

با سلام و احترام

ضمن تبریک ایام فرخنده ربیع‌الاول و با عنایت به اهمیت موضوع سلامت و درمان کلیه همکاران ارجمند دانشگاهی به استحضار می‌رساند با توجه به بررسی‌های بعمل‌آمده از شرکت‌های بیمه، قراردادهای بیمه تکمیلی (درمان، عمر و حوادث) دانشگاه از تاریخ ۱۴۰۰/۰۸/۰۱ لغایت ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ با شرکت سهامی بیمه ایران در قالب دو طرح (پیوست) منعقد گردیده است.

در خصوص قرارداد فوق‌الذکر توجه به موارد ذیل ضروری است:

۱- پنجاه درصد از حق بیمه اعضای محترم هیأت علمی با عضویت رسمی و پیمانی و رتبه علمی استادیاری تا حداکثر ۵ سال سابقه از تاریخ استخدام و افراد تحت تکفل ایشان و کارمندان گرانقدر و افراد تحت تکفل ایشان در قالب یارانه در هر دو طرح پرداخت می‌گردد.

۲- اطلاعات کلیه بیمه شدگان اصلی و افراد تحت تکفل ایشان که تا تاریخ ۳۰/‏۰۷/‏۱۴۰۰‬ عضو هر یک از طرح‌های بیمه درمان تکمیلی بیمه ایران در دانشگاه بوده‌اند به صورت خودکار به همان طرح در قرارداد جدید منتقل شده است، لذا بیمه شدگانی که قصد تغییراتی اعم از انصراف کلی، تغییر طرح، افزایش یا کاهش افراد تحت تکفل را ندارند نیازی به مراجعه به سامانه نخواهند داشت.

تبصره یک - با عنایت به ضرورت تسریع در دریافت خدمات و عدم ایجاد وقفه در زمان شروع ثبت نام تا نهایی شدن لیست کلیه بیمه شدگان با تمهیدات اتخاذ شده (با توجه به شیوع بیماری کرونا) به عنوان خدمتی ویژه از ساعت صفر روز (۰۱/‏۰۸/‏۱۴۰۰)‬ با انتقال تمام اطلاعات بیمه شدگان قرارداد قبل امکان بهره‌مندی از خدمات مراجع درمانی و بیمارستانی برای تمام بیمه شدگان در سامانه بیمه ایران فعال شده است ذکر این نکته ضروری است که چنانچه هر یک از همکاران و بیمه شدگان گرامی به هر دلیلی قصد انصراف کلی، کاهش افراد تحت تکفل و تغییر نوع طرح را دارند به هیچ وجه از تاریخ شروع قرارداد جدید (۰۱/‏۰۸/‏۱۴۰۰) از خدمات الکترونیک سدا در هیچیک از مراجع درمانی و بیمارستانی استفاده ننمایند. (قابل ذکر می‌باشد این موضوع در تاریخ ۲۹/‏۰۷/‏۱۴۰۰‬ از طریق پیامک نیز به تمامی بیمه شدگان اطلاع رسانی شده است) بدیهی است در صورت استفاده از خدمات مذکور به هیچ وجه امکان حذف و تغییر طرح وجود ندارد و پرداخت حق بیمه سالانه الزامی می‌باشد.

تبصره دو - لازم به توضیح است همکارانی که در بازه زمانی ثبت نام قرارداد قبل (۱۴۰۰-۱۳۹۹) موفق به ثبت نام نشده‌اند و طی مراجعات حضوری و درخواست از طریق اتوماسیون متقاضی درخواست پوشش بیمه‌ای و تا پایان قرارداد تحت پوشش بیمه بوده‌اند شامل انتقال اطلاعات بند ۲ به صورت خودکار نمی‌باشند و ضروریست مطابق توضیحات بند ۳ نسبت به انجام ثبت نام و اخذ کد رهگیری اقدام نمایند در غیر این صورت فاقد پوشش بیمه‌ای می‌باشند.

۳- ضروریست کلیه متقاضیان جدید ثبت نام بیمه درمان تکمیلی و سایر متقاضیان تغییر در نوع طرح، انصراف کلی یا افزایش و کاهش افراد تحت تکفل با مراجعه به سامانه بیمه درمان تکمیلی نسبت به ثبت تقاضای جدید یا انجام تغییرات مورد نظر و دریافت کد رهگیری از سامانه اقدام نمایند.

*تاکید می‌گردد با توجه به اینکه مراحل ثبت نام بایستی تا انتها و به طور کامل انجام شود و پس از تأیید کارشناس اداره کل منابع انسانی ثبت نام نهایی می‌گردد لذا دریافت اخذ کد رهگیری از سامانه الزامی می‌باشد. *

۴- بدیهی است همکاران محترم مشمول بند ۳ صرفاً پس از انجام تغییرات احتمالی شامل: ثبت نام جدید، افزایش افراد تحت تکفل و جابجایی طرح در سامانه بیمه و ثبت نهایی و ارسال لیست کلی بیمه شدگان توسط دانشگاه به شرکت بیمه می‌توانند از خدمات بیمه‌ای سیستم سدا (ارائه کد ملی) استفاده نمایند. قابل ذکر است در طی این مدت، کلیه هزینه‌های پا راکلینیکی و بیمارستانی مطابق تعرفه‌های مصوب از تاریخ ۰۱/‏۰۸/‏۱۴۰۰‬ قابل پرداخت می‌باشد که زمان ارسال مدارک قرارداد جدید متعاقباً از طریق اداره کل امور رفاهی اطلاع رسانی می‌گردد. لذا از ارسال مدارک مربوط به قرارداد جدید تا اطلاع ثانوی خودداری گردد.

۵- طرح یک به صورت پیش فرض به عنوان طرح بیمه درمان تکمیلی ایثارگران گرانقدر در نظر گرفته شده است که در صورت تمایل به هرگونه تغییر (افزایش - کاهش) با توجه به مفاد بند ۲ و ۳ اقدام نمایند.

۶- داشتن دفترچه بیمه پایه (خدمات درمانی - تأمین اجتماعی - سایر) جهت عضویت در بیمه درمان تکمیلی اجباری می‌باشد.

۷- واجدین شرایط ثبت نام منحصراً شامل: کارکنان رسمی، پیمانی، قراردادی و بازنشستگان صندوق کشوری، همسر، فرزندان (مجرد غیر شاغل) و پدر و مادر بیمه شده اصلی می‌باشند. در صورت ثبت اطلاعات افرادی به غیر از موارد فوق، مسئولیت و تبعات ثبت نام بر عهده بیمه شده اصلی می‌باشد. شایان ذکر است که فرانشیز بیمه کلیه افراد فوق در قرارداد ده درصد می‌باشد.

تبصره سه - فرزندان اناث متأهل و یا شاغل و همچنین فرزندان ذکور متأهل، شاغل و بالاتر از ۳۰ سال سن واجد شرایط استفاده از بیمه درمان تکمیلی نمی‌باشند.

۸- متقاضیان در انتخاب هر یک از بیمه‌های درمان تکمیلی و بیمه عمر و حوادث تکمیلی مجاز می‌باشند. با توجه به شرایط و تعهدات بیمه عمر و حوادث تکمیلی (پیوست) و پوشش بیمه‌ای مناسب توصیه می‌نماید از خدمات مربوطه استفاده گردد.

۹ - بازنشستگان معزز که در زمان ثبت نام بیمه درمان تکمیلی بیمه ایران، تحت پوشش بیمه آتیه سازان می‌باشند، لازم است به منظور جلوگیری از پرداخت حق بیمه مضاعف نسبت به پیگیری و لغو پوشش بیمه فوق اقدام فرمایند. ضمناً این دسته از متقاضیان مشمول ثبت نام بیمه عمر و حوادث نبوده و همچنین در خصوص این افراد یارانه‌ای تعلق نخواهد گرفت.

۱۰- به بیمه شدگان محترمی که متقاضی انصراف کلی می‌باشند توصیه می‌گردد با توجه به تأمین بخشی از حق بیمه در قالب یارانه توسط دانشگاه و همچنین افزایش هزینه‌های پزشکی و وجود محدویت‌های مالی دانشگاه نسبت به انصراف تجدید نظر نمایند.

۱۱- ثبت نام و اقدامات فوق صرفاً از طریق سامانه ثبت نام بیمه دانشگاه و در بازه زمانی اعلام شده میسر می‌باشد و به درخواست‌های خارج از سامانه و خارج از بازه زمانی به هیچ عنوان ترتیب اثر داده نخواهد شد.

لذا با توجه به توضیحات مذکور همکاران محترم می‌توانند از روز دوشنبه مورخ ‬ ۰۳/‏۰۸/‏۱۴۰۰‬ لغایت ۱۱/‏۰۸/‏۱۴۰۰ ‬ با مراجعه به سایت پیشخوان به نشانی: https://my.ut.ac.ir نسبت به بررسی شرایط بیمه‌ای خود و افراد تحت تکفل و ثبت تغییرات احتمالی اقدام فرمایند.

نکته مهم: جهت استفاده مناسب از امکانات سامانه، استفاده از کلیه مرورگرها بویژه آخرین نسخه مرورگر گوگل کروم پیشنهاد می‌گردد در صورت مشاهده هر گونه مشکل در عملکرد فنی سامانه و ضرورت نیاز به پاسخگویی در خصوص شرایط و تعهدات قرارداد با شماره‌های: ۶۱۱۱۲۱۱۶ -۶۱۱۱۲۱۱۷ تماس حاصل فرمایند.

شرایط_و_تعهدات_قرارداد_بیمه_درمان _۱۴۰۱-۱۴۰۰

شرایط_و_تعهدات_قرارداد_بیمه_عمر_و_حوادث_تکمیلی

احمد نوحه گر

معاون اداری و مالی دانشگاه تهران