مراسم تکریم و معارفه مدیر کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران برگزار شد

۱۵ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۰:۵۸ کد : ۱۲۵۰۷ اخبار معاونت اخبار اصلی
تعداد بازدید:۱۱۸۲
مراسم تکریم و معارفه مدیر کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران، با حضور معاون اداری و مالی دانشگاه برگزار شد.
مراسم تکریم و معارفه مدیر کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران برگزار شد

در این مراسم که با حضور اعضای هیأت رئیسه، رؤسای پردیس‌ها و دانشکده‌ها، مدیران، اعضای هیأت علمی و کارکنان دانشگاه، دوازدهم شهریور ۱۳۹۹ برگزار شد، دکتر جابر سلطانی، به‌عنوان مدیر کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه معرفی و از زحمات دکتر مهدی قاسمیه، در زمان تصدی این سمت تقدیر به‌عمل آمد.
دکتر سعید یزدانی، معاون اداری و مالی دانشگاه تهران، با اشاره به تغییر و تحول‌های اخیر مدیریت‌های حوزه معاونت اداری و مالی با توجه به اتمام دو دوره مسئولیت آنها گفت: «بر اساس مصوبه هیأت رئیسه دانشگاه تهران، هر مدیری دو دوره می‌تواند در یک سمت فعالیت کند؛ البته اینکه مدیران خوب و پرتلاش بتوانند در سمت‌های خود باقی بمانند هم نظری است که می‌تواند مورد توجه قرار گیرد. هر چند با این تغییرات و سپردن مسئولیت به افراد جدید، دانشگاه برای پیشبرد اهداف کلان خود می‌تواند از ایده‌ها و تجربیات مختلفی بهره‌مند شود».
وی با تبیین عملکرد و فعالیت‌های صورت گرفته در زمان تصدی مدیریت پیشین طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه، خاطرنشان کرد: «دکتر قاسمیه از مدیران پرتلاش، وارسته، درستکار و امانتدار دانشگاه تهران هستند که در دو دوره مسئولیت خود در این سمت با تکیه بر تجارب علمی و اجرایی و البته با پرسنل و بودجه محدود، توانستند کارهای بزرگی را به سرانجام برسانند و گام‌های مؤثری را در زمینه طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه بردارند. یقیناً دانشگاه همچنان از تجربیات ایشان بهره خواهد برد».
دکتر یزدانی، تصریح کرد: «حجم کار در حوزه مدیریت عمرانی و پشتیبانی دانشگاه بسیار گسترده و متنوع است، اما با تلاش‌های صورت گرفته از سوی دکتر قاسمیه و همکاران این حوزه، ما شاهد به ثمر رسیدن کارهای مهم و بزرگی چون بازسازی و مقاوم‌سازی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، بازسازی تونل باشگاه دانشگاه و همچنین مقاوم‌سازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی بوده‌ایم».
معاون اداری و مالی دانشگاه تهران، در ادامه اظهار کرد: «دکتر سلطانی نیز فعالیت‌های بسیار خوبی را در مسئولیت معاونت اداری و مالی پردیس ابوریحان دانشگاه داشته‌اند که من در این فرصت از ایشان برای پذیرفتن این سمت قدردانی می‌کنم. حوزه عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران، یک مسئولیت پر زحمت است که چالش‌های بسیاری همراه دارد و امیدوارم تا دکتر سلطانی با به کارگیری تجربیات اجرایی و فنی خود و با کمک همکاران این اداره کل، بتوانند جهت پیشبرد هر چه بیشتر اهداف و ارتقای این حوزه تلاش کنند».
وی با تأکید اینکه کارها و پروژه‌های نیمه تمام دانشگاه باید با جدیت پیگیری شود، افزود: «در زمانی تصدی مسئولیت دکتر قاسمیه، پروژه‌های بزرگی آغاز شد که برخی از آنها به اتمام رسیده است، اما برخی دیگر از این پروژه‌ها در دست اقدام است که باید با تلاش مدیر کل جدید طرح‌های عمرانی و پشتیبانی با جدیت پیگیری شود تا آنها نیز همچون پروژه‌های دیگر به نحو مطلوب به پایان برسند».
دکتر یزدانی، در بخش دیگری از سخنان خود، تشکیل مدیریت سبز و شورای عالی راهبردی مدیریت سبز در دانشگاه تهران را از جمله اقدامات مهم حوزه معاونت اداری و مالی دانشگاه برشمرد و عنوان کرد: «حوزه مدیریت سبز یکی از اقدامات مهمی است که در همه سطوح دانشگاه باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. بحث مصرف بهینه انرژی از نکات مهم و ضروری است که باید در همه ارکان دانشگاه لحاظ شود و پیش‌بینی‌ها و اقدامات لازم برای به حداقل رساندن مصرف انرژی در دانشگاه تهران با همکاری همه واحدهای ذیربط محقق شود».
معاون اداری و مالی دانشگاه تهران، با اشاره به اجرای طرح مقاوم‌سازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی گفت: «پروژه مقاوم‌سازی دانشکده ادبیات پس از اجرای موفق پروژه مقاوم‌سازی دانشکده حقوق و علوم سیاسی، از اقدامات مهم دیگری است که در دست اجراست که با توجه به افزایش هزینه‌ها، امیدواریم بتوانیم آن را نیز به اتمام برسانیم».
وی بحث نظارت را یکی از وظایف اداره کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران توصیف کرد و گفت: «یکی از وظایف مهم این اداره کل نظارت بر کارهای عمرانی دانشگاه است که این نظارت‌ها باید دقیق، فنی و بر اساس استاندارها صورت گیرد. برای دستیابی به این مهم، شورای عالی معماری و فنی در دانشگاه ایجاد شده است که وظیفه آن ارزیابی و نظارت بر اجرای پروژه‌های عمرانی دانشگاه تهران است».
دکتر یزدانی با بیان لزوم اهمیت بر نظارت روند اجرای مناقصه‌ها و مزایده‌های دانشگاه خاطرنشان کرد: «با همکاری معاونت طرح و برنامه دانشگاه اداره امور بازرگانی و قراردادها در مدیریت طرح‌های عمرانی و پشتیبانی تشکیل شده است که بر مناقصه‌ها و مزایده‌های دانشگاه و همچنین شناسایی و معرفی عرضه‌کنندگان اصلی کالاها و خدمات مورد نیاز دانشگاه نظارت دارد».
در ادامه مراسم دکتر مهدی قاسمیه، مدیر کل پیشین طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه، ضمن تسلیت ایام سوگواری محرم و با تبیین مقام شامخ امام حسین (ع) گفت: «در این فرصت از مساعدت‌های مسئولان دانشگاه و همکاری و تلاش کارکنان این اداره کل قدردانی می‌کنم. پذیرش مسئولیت اجرایی و تخصصی در دانشگاه تهران، کاری پرتلاش و سخت است و من برای دکتر سلطانی در انجام این مسئولیت خطیر آرزوی توفیق دارم».
وی با تشریح فعالیت‌ها و اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران افزود: «در زمان تصدی اینجانب بر این سمت و با تلاش همکاران این اداره کل، اقدامات و کارهای اساسی صورت گرفته است که البته عنوان کردن تمامی آنها در این فرصت نمی‌گنجد. در دانشگاه تهران حدود ۶۰ واحد مختلف در خصوص ارائه خدمات و مشورت‌های فنی و مهندسی و همچنین مناقصه و مزایده‌ها با این اداره کل در ارتباط هستند که سعی کردیم تا با جدیت و پشتکار بتوانیم در این دو دوره پاسخگوی نیازهای واحدهای مختلف دانشگاه باشیم».
دکتر قاسمیه، با اظهار اینکه در این مدت پروژه‌های مختلفی در اداره کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی انجام شده که گردش مالی حدود ۹۰ میلیارد تومان داشته است، تصریح کرد: «این پروژها با رویکردهای علمی، فنی و تخصصی و با پشتیبانی مسئولان دانشگاه و تلاش این اداره کل انجام شده است. ما در این دو دوره برای انجام فعالیت‌های خود در دانشگاه با دیوان محاسبات، سازمان بازرسی و دیگر نهادهای نظارتی ذیربط با مشکلی مواجهه نشدیم، چون همواره این دغدغه وجود داشت تا تمامی کارهای و اقدامات بر اساس ضوابط و مقررات و استانداردهای فنی و اجرایی صورت پذیرد».
مدیر کل پیشین طرح‌های عمرانی و پشتیبانی، در ادامه اظهار کرد: «در کنار فعالیت‌های صورت گرفته در این اداره کل برخی از اقدامات چون بازسازی تونل، بازسازی باشگاه دانشگاه و اقدامات صورت گرفته در این زمینه، بهسازی سیستم حرارت مرکزی، اجرای فعالیت‌های عملی در حوزه مدیریت سبز، بازسازی تالار بعثت، صنعتی‌سازی آشپزخانه باشگاه دانشگاه، مقاوم‌سازی و بازسازی دانشکده حقوق و علوم سیاسی و مقاوم سازی دانشکده ادبیات و علوم انسانی از جمله کارهای شاخص انجام شده و یا در دست اقدام است که امید دارم با تخصیص بودجه مناسب و تلاش همکاران کارهای نیمه تمام با جدیت بیشتر پیگیری شود».
همچنین با اشاره به اهمیت حفظ، بازسازی و لایروبی قنات‌های دانشگاه تهران گفت: «دانشگاه تهران، دارای دو رشته قنات است که هر کدام از آنها چهارده کیلومتر طول دارند که احیا و بازسازی این قنات‌ها از دیگر کارهای مهم انجام شده در این اداره کل است. فضای سبز پردیس‌های شمالی، کوی دانشگاه و خوابگاه‌ها از این قنات‌ها مشروب می‌‌شوند. سر منشأ این قنات‌ها در زندان اوین است و لازم است بگویم که همواره در این زمینه، مسئولان زندان اوین همکاری خوبی با دانشگاه داشته‌اند».
دکتر قاسمیه، در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: «تشکیل شورای عالی معماری و فنی را می‌توان یکی از اقدامات مهمی برشمرد که در سال‌های اخیر در دانشگاه تهران محقق شده است. پیش از تشکیل این شورا، دستورالعمل واحد و نظارت اصولی بر ساختمان‌هایی که در دانشگاه ساخته می‌شد، نبود. با همفکری رئیس دانشگاه تهران و با استفاده از استادان مجرب دانشگاه، این شورا تشکیل شده است که هم‌اکنون بر ساخت پروژه‌های عمرانی دانشگاه نظارت فنی بسیار خوبی صورت می‌گیرد».
در بخش دیگر دکتر جابر سلطانی، مدیر کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه تهران نیز در سخنانی ضمن تقدیر از اعتماد مسئولان دانشگاه تهران برای انتخاب وی برای تصدی مسئولیت این سمت، از تلاش‌های دکتر قاسمیه تقدیر و تشکر کرد.
وی بیان کرد: «گزارش اقدامات صورت گفته از سوی مدیر کل پیشین طرح‌های عمرانی و پشتیبانی و همکاران این اداره کل قابل تقدیر است و ما همچنان تلاش خواهیم کرد تا از تجربیات و خدمات ارزنده دکتر قاسمیه، برای پیشبرد اهداف دانشگاه بهره‌مند شویم».
دکتر سلطانی، با تأکید اینکه پیگیری و اتمام پروژه‌های در دست انجام از اولویت‌های کاری این اداره کل خواهد بود، تصریح کرد: «امید داریم با حمایت‌های مسئولان دانشگاه تهران، همکاری واحدهای ذیربط و کارکنان این اداره کل پروژه‌ها و کارهای نیمه تمام را بتوانیم به اتمام برسانیم. فعالیت‌های این اداره کل، بسیار گسترده است و یکی از حوزه‌هایی که اخیراً به آن اضافه شده، بحث مدیریت سبز است».
مدیر کل طرح‌های عمرانی و پشتیبانی دانشگاه، افزود: «در حوزه مدیریت سبز با حمایت‌های رئیس پردیس ابوریحان توانستیم سه دوره نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌های کشور را با همکاری وزرات علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار کنیم. قطعاً پروژه‌های انجام شده در حوزه مدیریت سبز در دانشگاه تهران که یکی از روش‌های ارتقا دانشگاه محسوب می‌‌شود، با جدیت در دستور کار قرار خواهد گرفت و همچنین تلاش خواهیم کرد تا تلاش‌ها و زحمات قبلی در این زمینه توسط دکتر قاسمیه و دیگر همکاران در حوزه مدیریت سبز و حوزه‌های دیگر را مستندسازی کنیم».
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از سوی رئیس دانشگاه تهران و مسئولان بخش‌های مختلف دانشگاه، از زحمات و تلاش‌های دکتر مهدی قاسمیه، مدیر کل پیشین طرح‌های عمرانی دانشگاه تقدیر به‌عمل آمد. همچنین حکم دکتر جابر سلطانی، به‌عنوان مدیر کل طرح‌های عمرانی دانشگاه نیز در این مراسم به وی اعطا شد.